Dijital Pazarlama, temelde 4 adımdan oluşur.
1 - Elde et (Acquire),
2 - Kazan (Convert),
3 - Ölç-Optimize et (Measure&Optimize),
4 - Sahip Çık ve Büyüt (Retain&Grow).
Müşteriyi web sitenize ya da satışı gercekleştirdiğiniz sayfaya çekebilmek amacıyla yapılan aktiviteler. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Arama Motoru Reklamları (PPC), Email Marketing, Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing), Gelir Ortaklığı (Affiliate Marketing), İnteraktif Karşılaştırma (Interactive Comparison), Reklam Ortaklığı (Advertising Partnership), Viral Pazarlama, İçerik üretme/paylaşma, RSS, Online PR gibi belli konular bu aşamada planlanır.
Müşteri web sitenize geldikten sonra, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak aktiviteler. Hedef her zaman satış degildir, bir blog için okunan yazıların sayısı, yazıyı beğenenlerin sayısı, kaç kişinin o yazıyı paylaştığı, kaç kişinin blogu takip etmeye başladığı gibi şeyler de olabilir. Bir gazetenin web sitesi için, kaç tane haberin okunduğu, web sitesinde geçirilen toplam süre, kişisel bir site için ise, sizinle iletişime geçmek isteyen kişi sayısı olabilir. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik çalışmaları (Usability & Accessibility), Müşteri Karar Destek Mekanizmasının güçlendirilmesi (Customer Decision Support), içerik yönetimi, sitenin işe yararlılığını arttırma, satış metinlerini ikna edici yazma, kişiselleştirme, müşteri segmentlerini belirleme ve hedefleme çalışmaları (Personalisation, Segmenting, Targeting), E-posta Pazarlama (Email Marketing), ödeme seçeneklerinin çoğaltılması ve site içindeki aramanın iyileştirilmesi, bu aşamada yapılması gereken belli başlı aktivitelerdendir.
Bu aşama, neyi yanlış yapıp neyi doğru yaptığınızı anlamanız ve kendinizi rakiplerinizle karşılaştırmanız açısından çok önemli. Bizce tüm dijital pazarlama aktiviteleri içinde en önemli kısım burası. Çünkü eğer başarınızı ölçemiyorsanız, başarılı olduğunuzu söyleyemezsiniz. Bu aşamada öncelikle sitenizin performansını analiz etmeniz gerekiyor. Web Analytics yazılımları kullanıp, acquire ve convert kısmında yapılan aktiviteleri değerlendirmeli, sonuçlara göre optimize edilecek yerleri belirlemelisiniz. Sitenizin başarı kriterlerini rakiplerinizin kriterleriyle karşılaştırmalısınız. (Competitor Benchmarking) Online panellerle ve anketlerle kullanıcılarınızı daha iyi anlamaya çalışmalısınız. (Online Panels and Online Surveys) Kullanılabilirlik testleri yapmalısınız. (Usability Testing) Müşterileriniz için en iyisini bildiğiniz fikrinden bir an önce vazgeçip, a/b testlere (A/B Testing) ya da çok değişkenli testlere (Multivariate Testing ) başlamalı, aslında neyin işe yarayıp yaramadığını matematiksel olarak belirlemelisiniz. (A/B Testing, Multivariate Testing)
Bu aşama halihazırda müşteriniz olan kişileri memnun etme ve sizin daimi müşterileriniz olmaları için çalışma kısmı. İyi bir müşteri hizmetleri sunma, Email Marketing, sadakat programları (loyalty programs), dinamik fiyatlandırma stratejileri uygulama, kişiselleştirme, topluluk oluşturma ve referans programları başlatma bu alanda kullanabileceğiniz tekniklerdendir.
Raporlama ve zamansal olarak test edilmiş sistemler geliştirerek işletmenize analiz imkanı sunabiliriz. Bu sayede sosyal, yerel ve mobil dahil olmak üzere müşterinin değişen davranışlarına uyum sağlayabilmeniz konusunda size yardımcı olabiliriz.
Bu konuda daha fazla şey öğrenmek istiyor musunuz? Bizimle iletişim kurun ve pazarlama çalışmalarınızı daha etkili bir şekilde nasıl uygulayacağınız konusunda fikir sahibi olun.
Uçtan uca e-ticaretinizi planlayıp, ihtiyaçlarınıza göre altyapınızı güçlendirelim. Uzman ekibimiz ile ulaşamayacağınız nokta kalmasın.